Cateva pareri despre biserica ortodoxa

1.Biserica ortodoxa din punct de vedere teoretic accepta convertirea in urma auzirii Cuvantului, urmata de botez, insa cand este vorba de a pune in practica aceasta invatatura Biblica da din colt in colt!

„Convertirea insasi nu este altceva decat un act de incorporare in Trupul lui Cristos , desigur ca raspuns personal la cuvantul lui Dumnezeu propavaduit de Biserica , cuvant care constituie samanta si continutul credintei (Matei 13:1-50)
Convertirea este un act de profunda schimbare si unire spirituala ,metanoia. Ea este rodul unei duble miscari :a lui
Dumnezeu catre om si a omului catre Dumnezeu : ZAHARIA 1:3 „Spune-le dar: Asa vorbeste Domnul ostirilor: …Intoarceti-va la Mine, zice Domnul ostirilor: si Ma voi intoarce si Eu la voi, zice Domnul ostirilor….”
1IOAN 4:19 „Noi Il iubim pentruca El ne-a iubit intii.Convertirea inseamna a renunta la idolatria absurda , pentru a sluji Dumnezeului Celui viu si Adevarat” (ITesalonic1:9). Cel ce s-a intors la Dumnezeu ca la centrul sau existential (1Petru 1:21)este renascut prin botez ca o faptura noua(2 Corint5:17Galateni6:15;)” (Pastoratie si misiune in Biserica Ortodoxa pagina 32)
Aceasta explicatie este facuta conform hotararii Sfantului Sinod nr.572/1998. Ce este curios este ca in acest paragraf sunt doua contraziceri majore. Explicatia convertirii prin credinta in Cuvantul lui Dumnezeu si schimbarea mintii (pocainta) este foarte buna. Si totusi, ca sa impace botezul copiilor mici, concluzioneaza in mod eronat ca „cel care s-a intors la Dumnezeu” (un copil mic nu are cum sa creada in cuvant si sa se pocaiasca) este renascut prin botez ca o faptura noua. In sensul acesta este negata credinta in cuvant si pocainta ca premergatoare botezului. Contraziceri si rastalmaciri ale Scripturii care se fac ca sa potriveasca Scriptura cu datini, obiceiuri si traditii asa zis „sfinte”.
2.Biserica ortodoxa din punct de vedere teoretic recunoaste rolul de martori ai lui Isus al oricarui crestin (Evanghelizarea omenirii, o chemare biblica pentru toti crestinii), insa in mod practic considera doar Ierarhia in stare sa faca aceasta.
„In cult ,crestinii se impartasesc de harul luii Dumnezeu si primesc puterea pentru adeveni marturisitori ai lui Hristos si ai Evangheliei Sale in lume . Cu aceasta , ei se raspandesc in lume ca martori si marturisitori ai lui Hristos , pentru a aduce lumea in Biserica . Asadar viata parohiala are doua coordonate . Prima consta in chemarea credinciosilor la Hristos , prin vestirea Evangheliei si savarsirea Tainelor si a celorlalte slujbe prin care sa sadeste in credinciosi duhul cel nou al vietii lui Hristos ,iar a doua , in transmiterea darurilor Duhului Sfant spre zidirea Bisericii si transformarea tuturor credinciosilor in vestitori ,traitori si implinitori ai Evangheliei.”(Pastoratie si misiune in Biserica Ortodoxa, pagina 25)

3.Biserica ortodoxa sustine perspectiva Biblica de a chema lumea la a crede in Evanghelie, pocainta si pe urma botezul si trairea dupa invatatura Scripturii, insa cand este vorba de practica se rezuma doar la un set de ritualuri.
„…MAR 16:15 Apoi le-a zis: ,,Duceti-va in toata lumea, si propovaduiti Evanghelia la orice faptura.MAR 16:16 Cine va crede si se va boteza, va fi mintuit; dar cine nu va crede, va fi osindit.
In perspectiva Invierii , misiunea Bisericii are dimensiuni noi. Ea nu se limiteaza la predicarea Evangheliei ,ci include si chemarea la pocainta , botezarea in Numele Sfinteii Treimi (Matei 28,19) , spre iertarea pacatelor : FAPTE 2:38 ,,Pocaiti-va„, le-a zis Petru, ,,si fiecare din voi sa fie botezat in Numele lui Isus Hristos, spre iertarea pacatelor voastre; apoi veti primi darul Sfintului Duh., iertarea pacatelor prin Taina Pocaintei (Ioan 20:22- 23) , atapanirea asupra puterii raului(Matei 10:1) si vindecarea celor bolnavi (Luca 9:1-2). Or toate acestea sunt manifestari ale Imparatiei lui Dumnezeu.
Aspectele misiunii Bisericii, conform marii porunci misionare de la sfarsitul Evangheliei de la Matei (28:19-20), sunt :evanghelizarea-mergeti si invatati toate neamurile; incorporarea sacramentala in Trupul eclezial al lui Hristos , in care participam la viata de comuniune a sfintei Treimi- „botezadu-le in Numele Tatatalui si al Fiului si al Sfantului Duh si indemnul sa staruie in invatatura sanatoasa (1 Tim 1,10),in sfintenie ,marturie,si slujire -„INVATANDU- LE SA PAZEASCA TOATE CATE V-AM PORUNCIT eu voua”…..(Pastoratie si misiune in Biserica Ortodoxa -pagina 14)

4. Desi cultele neoprotestante fac ceea ce Biserica ortodoxa consemneaza teoretic (fara sa puna in practica, fiindca in practica au de pus traditii si obiceiuri in mare parte pagane care le aduce castig de bani), pentru aceasta sunt numiti sectanti si enoriasii ortodocsi sunt indemnati la spionaj, la a aplica politia si apararea credintei, tragand clopotul Bisericii si oprindu-i pe secatari prin orice mijloc. In scopul acesta, partea cu raportarea la cei de sus( ca si la membrii de partid) imi aduce aminte de vremea si practicile comunismului.

Cateva „recomandari” impotriva cultelor neoprotestante tot din invatatura ortodoxa:

„De asemenea ,Sfintii apostoli si dupa ei sfintii parinti pana la noi, astazi , au aparat pe credinciosi , bunurile lor si sufletul lor de bantuirile lui Beliar , n-au facut politica de partid ci au practicat politia , apararea parohiei. Sfantul Sinod nu a interzis preotilor sa faca „politia”, adica misiune si apararea cetatii….”
„Preotul ortodox are datoria de a face cunoscute din timp numele „pastosrilor” neatorizati sau conducatorii de secte si
grupari separatiste si de a aduce la cunostinta , cu toata responsabilitatea ,in scris,corect si periodic, protopopiatului din care face parte despre actiunile prozelitiste , cu amanunte, propunand solutii sau cerandu-i concursul. In caz de actiuni propagandiste organizate (casatorii sectare, botezuri cu fast, inmormantari insotite de actiuni sfidatoare -fanfare, privegheri,predici indelungate cu pastorisi vorbitori din afara localitatii sau straini-ceea ce constituie tulburarea linistii publice), preotul paroh impreuna cu reprezentantii Consiliului parohial pot cere interventia organelor locale.Daca acestea cocheteaza-ceea ce se intampla adesea-cu sectantii, se pot lua masuri imediate (de urgenta), tragandu-se clopotul bisericii si informandu-se credinciosii despre pericolul ce-i asteapta prin navalirea celor de alte credinte” ( preluat din „Pastoratie si misiune in Biserica Ortodoxa-conform hotararii sfantului sinod nr 572/1998-pg 67)

5. Biserica ortodoxa prezinta intoleranta fata de existenta oricarui alt cult crestin, prin aceasta aliniindu-se mai degraba islamului decat dragostei crestine. In loc sa aibe grija sa predice Evanghelia si pocainta oamenilor cuprinsi de atata pacate, avand in vedere ca nelegiuirea este la culme in tara noastra, Biserica ortodoxa este ocupata cu intoleranta si ura. Asa cum dealtfel a fost caracterizata si in decursul istoriei de atatea ori.
„Din cauza vidului legislativ si a nesocotirii legii cultelor ,comunitatile protestante si-au reluat prozelitismul
violent impotriva ortodoxismiului , organizand mitingurisi cenacluri religioase libere , muzica evanghelica ,brosuri si
tiparituri,posturi de radio si emisiuni TV (Vocea Sperantei si insuportabila emisiune TV „Cartea Cartilor”?!) , librarii
constructii socio -sanitare , complexe comerciale si cate altele pentru „democratizare”. Mai mult sau organizat de catre secte scoli,licee ,facultati,privatizate cu profile umaniste, reale si tehnice pentru tinerii ortodocsi, in vederea convertirii la „adevar”. Trei dintre cultele clasice neoprotestante , au constituit , in scop politic si cu ajutorul unor profesori „ortodocsi” ,Alianta Evanghelica din Romania (baptisti,penticostali,pocaiti) avand ca presedinte pe pastorul baptist Paul Negrutiu , rectorul Universitatii Baptiste Emanuel. din Oradea , doctor (in filozofie marxista )al universitatii Bucuresti. Alianta a tinut pana acum cinci congrese si cu invitati straini…si delegati speciali.” ( preluat din „Pastoratie si misiune in Biserica Ortodoxa-conform hotararii sfantului sinod nr 572/1998-pg 62)

De unde o stii aceast sinod ca Paul Negrut este doctor in filozofie marxista nu stiu. Banuiesc insa ca se gandesc ca daca majoritatea preotilor au fost securisti si ofiteri in fosta securitate, asa sunt si pastorii neoprotestanti?! Poate, nu stiu! Totusi concluzia mea este ca Biserica ortodoxa este departe de cuvant, ba chiar au lasat Cuvantul deoparte in folosul datinilor, obiceiurilor si traditiei. Toate acestea sa-si burduseasca bine buzunarele ierarhii si in acelasi timp mirenii, Dumnezeu cu mila! Daca la lumea multa nu le pretizi convertirea si trairea in sfintenie (asa cum o cere Scriptura) si le oferi ca-i bagi in Rai prin „continuitatea apostolica” i-ai castigat si-i trai si viata. Asa pot sa traiasca cum doresc si la sfarsit preotul ortodox le „aranjeaza” prin puterea lui un loc caldut in Rai! Bine zicea Domnul Isus de unii care se asemanau cu clica bisericii ortodoxe: „Lasati-i: sunt niste calauze oarbe; si cand un orb calauzeste pe un alt orb, vor cadea amandoi in groapa.” Matei 15:14
In concluzie pot sa zic doar atat: „Doamne ai mila de preotii ortodocsi, de Biserica ortodoxa, adu-i la viata, intoarce-i la Evanghelie si ajuta-i s atraiasca pentru Imparatia Ta si in Neprihanire, nu-i mai lasa Doamne in intuneric, ci trezeste-i. Amin.”